Shaklee

KAMI ADALAH PENGEDAR SHAKLEE ANDA YANG SAH. (SID 924151) JIKA INGIN MEMILIKI SUPLEMENT SHAKLEE YANG ORIGINAL PASTIKAN ANDA DAPATKAN DARIPADA KAMI. DENGAN APA SEKALI TUJUAN. COD AREA PUTRAJAYA, KLCC, BANGI, KAJANG DAN TANJONG KARANG. PENGHANTARAN JUGA KESELURUH MALAYSIA, SABAH SARAWAK DAN JUGA INDONESIA.

WA/SMS: +60123827140
FB: FIT MOM CONNER

Followers

Saturday, January 11, 2014

Khasiat Vitamin C Shaklee


Hello my reader.. Nak cerita mengenai Sustained Release Vitamin C Shaklee. Tetapi sebelum itu saya nak cerita Fakta mengenai Vitamin C. Di petik daripada Dr. Maznah FB.

Vitamin C ialah antioksidan yang diperlukan dan sekurang-kurangya 300 fungsi metabolik dalam badan, termasuklah pertumbuhan dan penggantian tisu, fungsi lilang adrenal dan untuk gusi yang sihat.

Vitamin C juga menolong dalam pengeluatan hormon anti-stress dalam badan dan interferon iaitu sejenis protien sistem imuniti yang penting dan diperlukan juga untuk metabolisma folik asid, tairosin dan phenytalanine.

Vitamin C juga boleh mengurangkan gejala penyakit asma. Ia mencegah daripada kesan merbahaya daripada pencemaran, menolong mencegah cancer dan memelihara daripada jangkitan kerana vitamin c dapat meningkatkan sistem imunisasi.

Vitamin C juga membantu penyerapan zat nesi. Boleh bercantum dengan bahan toksik seperti sesetengah logam berat dan menjadikan logam berat tidak merbahaya dan bahan tersebut boleh dinyahkan dari dalam badan.

Vitamin ini juga dapat mengurangkan oaras LDL atau kolesterol jahat dan pada nasa yang sama meningkatkan high density HDL atau kolesterol baik. Selain itu dapat menurunkan tekanan darah tinggi.

Vitamin C juga sebagai keperluan dalam pembentukan collogen. Vitamin C mencegah daripada pembekuan darah yang tidak normal dan lebam, boleh mengurngkn risiko katarak dan menpercepatkan penyembuhan luka akibat melecur.

Tanda-tanda yang kita boleh kesan akibat kekurangan vitamin c. Antaranya terdapat garisan putih bila kita mengores kulit tangan dengan kuku. Selain itu anda mudah selsema dan mudah bersin, tapak kaki kasar, bila luka lambat naik, mulut senang diserang ukcer, mudah demam, gusi berdarah, lemah badan dan sebagainya.

Vitamin C tidak dapat di hasilkan sendiri oleh badan kita walaupun badan sangat memerlukan. Vitamin C yang di dapati dengan memakan makanan yang mengandungi vitamin c. Makanan yang kaya dengan vitamin C ialah sayuran dan juga buah-buahan.

Di antara makanan yang kaya dengan vitamin C adalah oren, kiwi, strawberi, brokoli, kentang, keledek, lada benggala, tomoto, mangga, betik dan betik.


Sekarang ni, ada macam-macam brand vitamin c di pasaran. Tetapi saya di sini nak cerita tentang Vitamin C Sustained Release Shaklee. 

Apa ada dengan Vitamin C Sustained Release Shaklee?

1. 1 biji Vitamin C SR mengandungi 500mg Vit C. Sebiji setiap hari.
2. 1 biji Vitamin C SR bersamaan 7 biji buah oren. Sanggup nak makan 7 biji buah oren sehari?
3. Sebotol Vitamin C SR mengandungi 180 capsule. Tahan selama 6 bulan untuk  seorang. Harga pun sangat mampu milik.
4. Kenapa dipanggil sustained released? Sebab vitamin C SR hanya di releasekan ke dalam badan kita mengikut kehendak vitamin c dalam badan. Oleh itu sebiji sudah mencukupi.
5. Jika anda demam atau hendak demam, patah kan 2 biji Vit C dan telan. Demam akan kebah dan cepat baik.


Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan khidmat nasihat dan order juga. Harga sudah pasti best in town.

Yanti
fitmomsconner@gmail.com




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...