Shaklee

KAMI ADALAH PENGEDAR SHAKLEE ANDA YANG SAH. (SID 924151) JIKA INGIN MEMILIKI SUPLEMENT SHAKLEE YANG ORIGINAL PASTIKAN ANDA DAPATKAN DARIPADA KAMI. DENGAN APA SEKALI TUJUAN. COD AREA PUTRAJAYA, KLCC, BANGI, KAJANG DAN TANJONG KARANG. PENGHANTARAN JUGA KESELURUH MALAYSIA, SABAH SARAWAK DAN JUGA INDONESIA.

WA/SMS: +60123827140
FB: FIT MOM CONNER

Followers

Sunday, October 6, 2013

Pantang Larang ketika Mengambil Vitamins

Hai you allsss...

Sejak terjebak dengan Shaklee ni, banyak bende yang I belajar how to live in a better and healthier life. Memang sangat-sangat berbeza dulu and sekarang. 

So now I nak cerita mengenai do & don't when we are consuming a Vitamin. Mungkin kita tak sedar kan.. So lepas ni boleh take note.

1. Protien : sebaiknya di ambil pada waktu pagi ketika perut kosong. Waktu itu metabolisme kite tinggi. Membantu penyerapan protien.

2. Alfalfa : tidak boleh di ambil bersama Vitamin E @ GLA. Vitamin E @ GLA akan menghalang penyerapan Alfalfa.

3. Vitamin C: patahkan 2 apabila demam, batuk atau selsema. 

4. Vita-Lea: jangan diambil bersama minuman tenusu, kerana vita-lea mengandungi zat besi (iron formula). Susu akan mengganggu efisiensi Vitalea. 
Vita-lea bagus dia ambil bersama Vitamin C kerana vitamin C membantu penyerapan vitalea.

5. Vitamin larut lemak (A.D.E.K), diambil selepas makan makanan yang berminyak kerana vitamin larut lemak mudah menyerap dengan makanan berminyak.

6. Elakan mengambil vitamin dengan minuman berkafien, kerana kafien akan menghalang efisiensi vitamin tersebut. Kalau nak minum kafien jugak, sila minum setengah jam sebelum atau selepas makan vitamin.

Harap-harap dapat membantu anda semua... 

K bai..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...